liknologio-mesimerianos-upnos
Εκπαίδευση,  Ενημερωτικά,  Μαμά,  Μπαμπάς,  Παιδί,  Σπίτι,  Υγεία,  Ψυχολογία

Μεσημεριανός ύπνος στα παιδιά: Όλη η αλήθεια

Ο ύπνος θρέφει τα παιδιά

Φυσικά, είναι αλήθεια. Ο ποιοτικός ύπνος, έιναι πολύ σημαντικός και έχει πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη του παιδιού και στη διατήρηση της ψυχικής και σωματικής του υγείας. Συγκεκριμένα, ο ποιοτικός ύπνος:

  • Συμβάλλει στη σωματική, ψυχική και πνευματική ανάπτυξη
  • Συμμετέχει στη διατήρηση της καλής λειτουργίας του νερυικού και ανοσοποιητικού συστήματος
  • Βελτιώνει τη συναισθηματική διάθεση του παιδιού
  • Ενισχύει τη δημιουργικότητα και την παραγωγικότητα
  • Βοηθάει στην ομαλή κοινωνικοποίηση και
  • Συμβαλλει στην ανάπτυξη της κοινωνικής συμπεριφοράς και των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού

Ευνοεί την ανάπτυξη των γνωστικών λειτουγιών

Δηλαδή, τις νοητικές διαδικασίας, με τις οποίες λαμβάνουμε, διαλέγουμε, αποθηκεύουμε, μεταλλάσουμε, αναπτύσσουμε και ανακτούμετις πληροφορίες του περιβάλλοντος. Έτσι λοιπόν, στα οφέλη του καλου ύπνου στα παιδιά, κατατάσσονται και τα εξής:

  • Συμβάλλει στη κατόνηση και διαχείριση του περιβάλλοντος του παιδιού
  • Χαλαρώνουν οι μυς του σώματος και αποβάλλεται η ένταση
  • Το μυαλό αποβάλλει τα ασήμαντα, ηρεμεί και ξεκουράζεται
  • Ενισχύει τη μνήμη και την ικανότητα συγκέντρωσης
  • Βελτιώνει την ομιλία. Τονίζουμε, ότι η ομιλία δεν είναι σημαντική μόνο για την επικοινωνία του παιδιού με τους άλλους, αλλά και για την εσωτερική δομή της σκέψης τους.
  • Συμμετέχει στην ανάπτυξη των οπτικο-χωρικών και οπτικο-αντιληπτικών λειτουργιών. Δηλαδή, των λειτουργιών που επιτρέπουν την αναγνώριση, τη διάκριση και τη συσχέτιση των ερεθισμάτων.

Επομένως, ο ποιοτικός ύπνος είναι απαραίτητος για μια πλειάδα λειτουργιών. Όμως τι γίνεται με τον μεσημεριανό ύπνο στα παιδιά;

Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Archives of Disease in Childhood, ο μεσημεριανός ύπνος σε παιδιά από 2 χρονών και άνω, κάνει περισσότερο κακό, παρά καλό. Υποστηρίζεται, πως μετά τα 2 έτη, τα παιδιά, πρέπει να κοιμούνται όσες ώρες χρειάζονται για το 24ωρο, κατά τη διάρκεια – και μόνο- της νύχτας. Έτσι, εξασφαλίζεται η καλή ποιότητα και η διάρκεια του ύπνου.

Πώς θα καταλάβω αν το παιδί είναι έτοιμο να κόψει το μεσημεριανό ύπνο;

Είναι σημαντικό, ο μεσημεριανός ύπνος να σταματήσει ομαλά, εφόσον το παιδί είναι έτοιμο για μια τέτοια αλλαγή. Κάθε παιδί, έχει τους δικούς του βιορυθμούς και σίγουρα δεν υπάρχει γενικός κανόνας που να ισχύει για όλα τα νήπια. Έτσι λοιπόν, παρατηρώντας τις κινήσεις και τις αντιδράσεις του παιδιού, θα καταλάβετε πότε είναι έτοιμο να κόψει το μεσημεριανό ύπνο. Ορισμένες συμπεριφορές, που υποδεικνύουν οτι το παιδί είναι έτοιμο για τη μετάβαση είναι οι εξής:

  • Έχει καλή διάθεση όλη την ημέρα
  • Έχει ενέργεια και όρεξη κατά τη διάρκεια της ημέρας – όχι υπερδιέγερση
  • Είναι ήρεμο και συνεργάσιμο
  • Κοιμάται εύκολα το βράδυ
  • Κάνει ανήσυχο ύπνο το μεσημέρι ή/και
  • Δε νυστάζει όταν είναι η ώρα του μεσημεριανού ύπνου
  • Όταν ξυπνάει είναι εκνευρισμένο και έχει πρωτοφανή συμπεριφορά

Συμβουλή: Να συζητάτε τις ανησυχίες και τους φόβους σας με τον παιδίατρο, ώστε να λύνοντα όλες οι απορίες σας. Οι οδηγίες και οι συμβουλές του, είναι προσαρμοσμένες στο κάθε παιδί και από κοινού θα βρείτε τη λύση που σας ταιριάζει.

Διαβάστε Πόσες ώρες πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους.