liknologio-kleista-sxoleia
Εκπαίδευση,  Μαμά,  Μπαμπάς,  Παιδί,  Σπίτι,  Ψυχολογία

Κλειστά σχολεία! Έξι ιδέες για να απασχολήσετε το παιδί σας δημιουργικά

Εν όψει του κορονοϊού, τα σχολεία κλείνουν και τα παιδιά περιορίζονται στο σπίτι. Εδώ, θα δείτε έξι ιδέες, για δημιουργικό παιχνίδι με τα παιδιά σας.

1. Το σουρωτήρι

Χρειαζόμαστε σύρματα πίπας χειροτεχνίας και το σουρωτήρι της κουζίνας μας. Στόχος, το παιδί να περάσει κάθε σύρμα μέσα από τις τρύπες που έχει το σουρωτήρι. Πρόκειται για ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από τη μέθοδο Μοντεσσόρι, που βοηθάει στον συντονισμό των κινήσεων, εξασκεί τη λεπτή κινητικότητα και καλλιεργεί την υπομονή.

2. Το παραμύθι 

Χρειαζόμαστε χαρτί, μολύβι, μπογιές και φαντασία. Στόχος, είναι να φτιάξετε το δικό σας μοναδικό παραμύθι. Σκεφτείτε με το παιδί σας μία ιστορία, ένα παραμύθι κι έπειτα ζητήστε του να το ζωγραφίσει όπως εκείνο το φαντάζεται. Έτσι, ενισχύονται οι εγκεφαλικές λειτουργίες του παιδιού, αναπτύσσεται η φαντασία, βελτιώνεται η μνήμη και καλλιεργούνται οι καλλιτεχνικές δεξιότητες.

3. Τα όσπρια

Χρειαζόμαστε μερικά φασόλια γίγαντες, μερικά ρεβύθια και μερικές φακές, ένα μεγάλο μπολ και τρία μικρότερα. Τοποθετήστε όλα τα όσπρια μαζί στο μεγάλο μπολ και ανακατέψτε. Στόχος, το παιδί να τα ξεχωρίσει και να τα τοποθετήσει στα τρια μικρότερα μπολ. Με τη διαδικασία αυτή, το παιδί εξασκεί τη λεπτή κινητικότητα και καλλιεργεί την υπομονή.
Tip: ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, μπορείτε να δυσκολέψετε (τοποθετήστε μαζί με τα όσπρια, μερικά στραγάλια, φουντούκια) ή να απλοποιήσετε το παιχνίδι (παραλείψτε κάποιο όσπριο), ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού.

Το υλικά μετά τη χρήση, δεν προορίζονται για κατανάλωση.

4. Τα γκαζάκια

Χρειαζόμαστε βόλους. Τοποθετήστε δέκα βόλους διάσπαρτους σε κοντινές μεταξύ τους αποστάσεις. Δώστε στο παιδί σας τους υπόλοιπους βόλους και ζητήστε του να προσπαθεί με έναν κάθε φορά να πετύχει κάποιον από τους τοποθετημένους. Στόχος, το παιδί να πετύχει όλους τους τοποθετημένους βόλους. Έτσι, το παιδί εξασκεί τη λεπτή κινητικότητα καλλιεργεί την υπομονή και την επιμονή και αναπτύσσει συνδυαστική σκέψη.

5. Η χαμένη λέξη

Χρειαζόμαστε χαρτί και μολύβι. Γράψτε προτάσεις που ισχύουν και που το παιδί σας γνωρίζει. Αφήστε κενή μία λέξη. Στόχος, το παιδί να συμπληρώσει σωστά τη χαμένη λέξη. Για παράδειγμα:
Η πόρτα της κουζίνας έχει χρώμα ____.
Το σπίτι μας βρίσκεται στον ____ όροφο.
Τα μάτια της κουζίνας ονομάζονται διαφορετικά ____.
2+2 = ____.
Η Ελληνική Επανάσταση έγινε το 18____.
Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική θεογονία η θεά της ομορφιάς είναι η ____.

Tip: Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, μπορείτε να δυσκολέψετε ή να απλοποιήσετε τις προτάσεις, ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού.

6. Σωστό ή Λάθος;

Χρειαζόμαστε χαρτί και μολύβι. Γράψτε προτάσεις. Κάποιες να ισχύουν και κάποιες όχι. Στόχος, το παιδί να αναγνωρίσει τις σωστές και να διορθώσεις τις λανθασμένες. Για παράδειγμα:
Η πόρτα της κουζίνας έχει χρώμα καφέ. > Σωστό
Το σπίτι μας βρίσκεται στον εντέκατο όροφο. > Λάθος, βρίσκεται στον δεύετρο.
Τα μάτια της κουζίνας ονομάζονται διαφορετικά εστίες. > Σωστό
2+2 = 22 > Λάθος, 2+2=4
Η Ελληνική Επανάσταση έγινε το 1821. > Σωστό
Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική θεογονία η θεά της ομορφιάς είναι ο Δίας. > Λάθος, είναι η Αφροδίτη.

Tip: Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, μπορείτε να δυσκολέψετε ή να απλοποιήσετε τις προτάσεις, ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού.